Website maken: deze pagina’s mag u niet missen

Als u het ontwerp van uw website af hebt, dan kunt u beginnen met het aanvullen van de inhoud. Zo heeft een website doorgaans verschillende pagina’s met gevarieerde informatie. Welke informatie u graag vermeld kunt u gedeeltelijk zelf bepalen, maar er is ook informatie die wettelijk verplicht is.

Een algemene inleiding

Schrijf een algemene inleiding over uw bedrijf en de diensten en producten die u biedt. Deze informatie bevindt zich meestal op de startpagina van uw website. Houd het kort en bondig zodat u de aandacht van de lezer pakt en behoud. U heeft namelijk maar één keer de kans om een goede indruk te maken. Het moet gelijk duidelijk zijn wat uw bedrijf te bieden heeft, en wat u anders doet dan uw concurrentie. Plaats tevens een ‘call to action’ waarmee u bezoekers aanmoedigt om een interactie te maken met uw website.

Een ‘Over ons’ pagina

Geef bezoekers meer informatie over uzelf en het bedrijf. Vertel bijvoorbeeld iets over de geschiedenis en het ontstaan van uw bedrijf, de werknemers en wat uw bedrijf uniek maakt. Het is tevens de juiste pagina om de missie en visie van het bedrijf te vermelden. Als u graag citaten van bestaande klanten gebruikt, dan kunt u deze op de ‘over ons’ plaatsen of anders op de startpagina.

Pagina voor producten en diensten

Websites hebben doorgaans een aparte webpagina waarin ze hun producten of diensten beschrijven. Op deze pagina kunt u van alles vertellen over uw aanbod, bijvoorbeeld wat het product of de dienst precies inhoudt. Bij een online casino leest u bijvoorbeeld alle casino spellen die het casino aanbiedt. Daarbij kunnen ze het uitbreiden met de speluitleg en spelregels van de kansspelen.

Een contactpagina

U wilt natuurlijk dat uw klanten zich welkom voelen, een goede manier om dit te doen is door middel van een contactpagina. Op deze pagina vermeld u het telefoonnummer, e-mailadres en adres van uw bedrijf. Daarnaast kunt u de openingsuren vermelden als u een fysieke winkel heeft. Nodig klanten uit om contact met u op te nemen voor vragen en opmerkingen. Ook kunt u andere praktische informatie vermelden zoals het registratienummer van uw bedrijf en eventuele vergunningen. Verder maken websites graag gebruik van een contactformulier. Op deze manier kunnen bezoekers direct een bericht sturen zonder eerst hun e-mail te hoeven openen.

Een blog

Als u meer content wilt toevoegen en graag een plaats heeft waar u interessante informatie kunt delen over de producten, diensten en de sector waarin u actief bent, dan is een blog een fraaie toevoeging. Op uw blog kunt u artikelen delen met informatie die interessant is voor uw doelgroep. Daarbij is het goed om regelmatig updates en nieuwe artikelen te plaatsen. De meeste bedrijven delen wekelijks of maandelijks nieuwe artikelen. Daarbij kunt u uw blog koppelen aan een nieuwsbrief. Deze nieuwsbrief kunt u wekelijks versturen en daarin highlight u de meest interessante blogs van de weeg.

De privacyverklaring en cookiemelding

Door de GDPR, oftewel wet op de gegevensbescherming, is het voor websites verplicht om een pagina te hebben met een privacyverklaring alsook cookiemelding. In de privacyverklaring kunnen uw bezoekers lezen welke gegevens verzameld worden wanneer bezoekers gebruik maken van uw website. De cookiemelding wordt meestal weergegeven door middel van een pop-up wanneer de bezoeker uw website voor het eerst bezoekt. In deze pop-up vraagt u de bezoeker om toe te stemmen met de cookies die uw website gebruikt. Daarnaast heeft een bedrijf normaliter algemene voorwaarden waarin de regels besproken worden die van toepassing zijn wanneer een klant een product van u koopt of als u een dienst aan de klant levert.

Geplaatst in: Page